vineri, 15 ianuarie 2016

Tocăniță de vițel cu hribi și mămăligă

                                       

E lucru  bun, tocănița! Așa bun încât românul o răsfață cu un diminutiv. Dar cel și cel mai bun lucru este tocănița din carne fragedă de vițel. Rețeta Mioarei are incă un plus, aroma hribilor. Și, mai zice ea, nota picantă și exotică a sosului de soia alături de mămăliga autohtonă!
V-am convins  ? V-am convins! 

  • 1kg carne de vițel
  • 250g de hribi
  • 2 cepe măricele
  • 2-3 căței de usturoi
  • 2 linguri de ulei de măsline
  • 2 linguri de sos de soja
  • 2-3 lingurii de smântână (creme fraiche)
  • Sare, piper, boia
  • Ierburi de Provence
  • 2-3 linguri de pătrunjel tocat
Am tăiat carnea bucățele. Am prajit-o în ulei să prindă puțină culoare. Am pus capacul 5 minute să se înăbușe la foc mai mic. Am adugat ceapa și usturoiul tăiate fin, sosul soia, sare, piper, mirodenii și 1/2 pahar de apă. Se lasă pe foc până se înmoaie carnea, se adaugă hribele tăiate bucăți. Peste 5 min se pune smântână și pătrunjelul și se mai da scurt dintr-un clocot. Se ia deoparte.


Tot secretul e sosul de soia, ceapă multă și pătrunjel mult. Cu mămăligă merge fantastic! 




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu